You are here

Σχετικά με εμάς

Είμαστε 4 εθελοντές από 3 χώρες: ηλικίας μεταξύ 20 και 30 ετών. . Δύο από εμάς έφτασαν τον Οκτώβριο για ένα διάστημα 3 μηνών (μακροπρόθεσμα) και οι άλλοι δύο έφτασαν ένα ένα μήνα αργότερα, τον Νοέμβριο, για διάστημα 2 μηνών (βραχυπρόθεσμα). Φιλοξενούμαστε σε έναν ξενώνα (Elisson Hostel). Εκεί μαγειρεύουμε μόνοι μας το φαγητό μας και φροντίζουμε τον χώρο,

περνάμε χρόνο και διασκεδάζουμε μαζί και μερικές φορές συναντιόμαστε και με τους ντόπιους. Μια τυπική μέρα για εμάς ξεκινάει γύρω στις 8 η ώρα, όταν αρχίζουμε να ετοιμαζόμαστε για τη δουλειά. Φτάνουμε στο γραφείο στις 9 το πρωί και μένουμε μέχρι τις 2 το μεσημέρι. Μετά τη δουλειά, επιστρέφουμε στον ξενώνα για να ετοιμάσουμε το μεσημεριανό γεύμα και στη συνέχεια κάνουμε μια μικρή σιέστα. Το απόγευμα, μας αρέσει να περνάμε ποιοτικό χρόνο μαζί, να παίζουμε χαρτιά, να βλέπουμε ταινίες, να ακούμε/παίζουμε μουσική (ένας από εμάς παίζει πιάνο, ένας άλλος βιολί και ένας τρίτος παίζει μπάσο!), κάνουμε μικρές βόλτες ή έχουμε ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Ξεκινάμε να μαγειρεύουμε το δείπνο γύρω στις 7 το απόγευμα και στη συνέχεια χαλαρώνουμε για το υπόλοιπο της βράδιας.

Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα εθελοντισμού μας επικεντρώνεται γύρω από το θέμα των περιβαλλοντικών μονοπατιών. Οι δραστηριότητες του προγράμματος λαμβάνουν χώρα στο Κρυονέρι Κορινθίας (Ελλάδα), ένα χωριό περίπου 1000 κατοίκων, που βρίσκεται σε υψόμετρο 700 μέτρων, σε μια ημιορεινή περιοχή. Η πλησιέστερη πόλη είναι το Κιάτο, σε απόσταση 16 χιλιομέτρων. Το

Κρυονέρι είναι ένα πολύ δραστήριο χωριό, με πολλά πράγματα να προσφέρει, όπως Καράτε και μαθήματα γυμναστικής, παραδισιακοί χοροί και πολλά άλλα. Το σημείο συνάντησης για τους νέους είναι το Κέντρο Νεολαίας, όπου εργαζόμαστε. Το Κέντρο στεγάζεται σε ένα διώροφο κτίριο, με τέσσερα γραφεία, μια βιβλιοθήκη και ένα ανοιχτό καφέ αυτοεξυπηρέτησης, και μπαρ με τηλεόραση. Τα γραφεία μοιράζονται με τον πρόεδρο του χωριού, τον σύλλογο νέων και τον τοπικό συνεταιρισμό. Μοιράζονται επίσης την ευθύνη να διατηρούν το χώρο καθαρό και σε καλή κατάσταση. Μερικές φορές, το Κέντρο επισκέπτονται και μεγαλύτεροι σε ηλικία κάτοικοι, οι οποίοι έρχονται εδώ για να χαλαρώσουν, να παρακολουθήσουν τηλεόραση ή να απολαύσουν μερικές καλές συζητήσεις.

Τι κάνουμε

Το πρόγραμμά μας αποτελείται από τρία διαφορετικά μέρη. Πρώτον, βοηθάμε τις τοπικές αρχές να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αρχείο με όλα τα μητρώα και τα έγγραφα (ορισμένα είναι ηλικίας άνω των 100 ετών!). Το παλαιότερο βιβλίο που σαρώσαμε ήταν από το έτος 1914.

Ένα άλλο σημαντικό καθήκον είναι η δημιουργία περιεχομένου για την ιστοσελίδα του χωριού (Matsani.gr) και η προώθησή της μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ξεκινήσαμε με εξερεύνηση, τη μέτρηση και την προώθηση των περιβαλλοντικών μονοπατιών του χωριού και δημοσιεύσαμε αυτές τις πληροφορίες στον ιστότοπο, προκειμένου να προσελκύσει τουρίστες στο μέλλον. Το Κρυονέρι βρίσκεται σε μια λοφώδη περιοχή, σε

υψόμετρο 700 μέτρων, προσφέροντας έτσι μια καταπληκτική θέα στον Κορινθιακό Κόλπο. Επίσης, κάθε πεζοπορικό μονοπάτι έχει τη δική του ιστορία και πολλές ιστορίες είναι ακόμα ζωντανές στη μνήμη των κατοίκων του χωριού.

Ο ιστότοπος περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες και τις ανέσεις που μπορείτε να βρείτε στο χωριό, όπως: εστιατόρια, καταστήματα, πολιτιστικά κέντρα, τοπικές ΜΚΟ, σχολεία, τοπική οικονομία κ.λπ. Μέρος της εργασίας μας ήταν η μετάφραση ελληνικών κειμένων στα αγγλικά, η συγγραφή περιεχομένου και η ανάρτηση φωτογραφιών στις γκαλερί της ιστοσελίδας. Επίσης, κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εδώ, επιμεληθήκαμε και βελτιώσαμε την ιστοσελίδα της Φιλοξενίας (filox.org), δημιουργώντας περιεχόμενο, μεταφράζοντας άρθρα και οργανώνοντας τις πληροφορίες σε κατηγορίες.

Η τρίτη εργασία μας περιελάμβανε υπαίθριες δραστηριότητες, όπως κηπουρική, άνοιγμα νέων πεζοπορικών διαδρομών και εξερεύνηση της περιοχής μέσω ορεινής ποδηλασίας.

Συμπέρασμα

Απολαμβάνουμε πολύ τις δραστηριότητές μας και έχουμε προσαρμοστεί πολύ γρήγορα με την τοπική κοινότητα. Παρά το λουκέτο λόγω της πανδημίας του κοροναϊού, χρησιμοποιήσαμε αυτόν τον χρόνο για να εξερευνήσουμε τις γύρω περιοχές του χωριού και τα περιβαλλοντικά μονοπάτια πεζοπορίας. Συνιστούμε ανεπιφύλακτα το Κρυονέρι σε μελλοντικούς εθελοντές, καθώς και στους τουρίστες!