You are here

Μονοπάτια Μνήμης Νο.2 - έκθεση εθελοντών από την Τουρκία (17.09.-16.10.2023)

Τα «Μονοπάτια Μνήμης», είναι ένα πρόγραμμα ομαδικού εθελοντισμού που πραγματοποιείται στο Κρυονέρι Κορινθίας (Ελλάδα), αποτελούμενο από τέσσερα έργα εθελοντικής ομάδας, στα οποία συμμετέχουν 5 χώρες του ευρωπαϊκού προγράμματος (Ελλάδα, Ιταλία, Αυστρία, Φινλανδία, Ισπανία) και 1 από τις τρίτες χώρες που συνδέονται με το πρόγραμμα (Τουρκία). Το πρώτο πρόγραμμα εθελοντικής ομάδας πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2.5.-1.6.2023, ο δεύτερος γύρος την περίοδο 17.09.-16.10.2023. Η κύρια εστίασή μας σε αυτό το έργο είναι η μνήμη, η αγροτική και η βιώσιμη ανάπτυξη όσον αφορά την ιστορική και περιβαλλοντική προστασία. Η μνήμη και το περιβάλλον ως πολιτιστική μας κληρονομιά!

"Αυτό το έργο ιδρύθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση"

"Εθελοντισμός σε περιοχές υψηλής προτεραιότητας" 2023

Άρθρο που έγραψε ο Baki Omer Arioz (Τουρκία)

«Τι μήνας!!!

Από την πρώτη στιγμή που ήρθα εδώ, πίστευα ήδη ότι αυτός ο μήνας θα ήταν καλός. Αυτό όμως δεν μπορούσα να το φανταστώ. Πρώτα από όλα θέλω να μιλήσω για το Κρυονέρι. Το Κρυονέρι είναι ένα μικρό χωριό, περίπου 800 άνθρωποι γνωρίζουν γιατί ζουν εδώ και ζουν σε αρμονία με τη φύση και το πράσινο. Δεν ξεχνούν να σηκώνουν κεφάλι και να χαιρετούν τους περαστικούς και να χαμογελούν. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο γιατί αυτό δεν είναι δυνατό στις μεγάλες πόλεις. Ο αριθμός των ανθρώπων εδώ είναι χαμηλός, αλλά το επίπεδο επικοινωνίας είναι υψηλό. Επιπλέον, η ελληνική κουλτούρα, το φαγητό, η μουσική και οι εγκάρδιοι άνθρωποι με επηρέασαν σοβαρά. Εκτός από ντόπιους, γίναμε σαν οικογένεια σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα με τους εθελοντές που συμμετείχαν στο ίδιο πρόγραμμα μαζί μου. Αυτό ήταν το καλύτερο πράγμα που μου έφερε αυτό το πρόγραμμα. Ενώ μοιραζόμουν το ίδιο σπίτι με μια ομάδα ανθρώπων από διαφορετικά μέρη του κόσμου, καθένας από αυτούς με επηρέασε με διαφορετικούς τρόπους, θυμίζοντάς μου για άλλη μια φορά ότι η αγάπη είναι κάτι πέρα ​​από την γλώσσα, την φυλή και τον πολιτισμό κάποιου. Φτιάξαμε αναμνήσεις που δεν θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή και δουλέψαμε, διασκεδάσαμε και μάθαμε μαζί σε αυτό το όμορφο ελληνικό χωριό. Νομίζω ότι η ζωή στη φύση παίζει μεγάλο ρόλο στο να εξελίσσονται όλα τόσο θετικά, γιατί το να ζεις μια τακτική ζωή στη φύση σε κάνει πιο χαρούμενο, πιο υπομονετικό και πιο ευχάριστο σε ό,τι κάνεις. Η αναπνοή που παίρνεις είναι πιο γλυκιά, ο ύπνος που παίρνεις είναι ποιοτικότερος, το φαγητό που τρως είναι πιο νόστιμο. Το Κρυονέρι θα έχει πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, ελπίζω μια μέρα να μπορέσω να επιστρέψω εδώ για να αναβιώσω αυτές τις όμορφες αναμνήσεις και να το νιώσω ξανά αυτό το έντονο συναίσθημα».

Άρθρο που έγραψε η Ceren (Τουρκία)

«Γειά σου! Είμαι η Ceren. Θέλω να σας πω λίγα λόγια για τις εμπειρίες μου. Ήρθαμε στο Κρυονέρι για το εθελοντικό πρόγραμμα «Μονοπάτια Μνήμης» που πραγματοποιήθηκε από την “Φιλοξενία” μεταξύ 23.09.17-16.10.23. Αυτό ήταν το δεύτερο πρόγραμμα εθελοντισμού στο οποίο συμμετείχα. Λατρεύω τα προγράμματα που λαμβάνουν χώρα σε μικρές πόλεις και έτσι μου άρεσε πάρα πολύ. Μείναμε στο ξενώνα Ελλισών. Ήταν ένα πολύ ζεστό σπίτι μέσα στη φύση. Κάναμε πολύ καλές φιλίες με ανθρώπους από διαφορετικές εθνικότητες. Είμαι σίγουρος ότι αυτές οι φιλίες θα διαρκέσουν πολύ. Όλοι είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό. Δουλέψαμε όλοι μαζί στη φύση, στον κήπο και στο δάσος. Έμαθα πολλά νέα πράγματα για τη γεωργία, τη διατήρηση των μονοπατιών και την κηπουρική όσο δουλεύαμε. Η δουλειά που κάναμε ήταν πολύ ουσιαστική. Όλοι μαζί ανακαλύψαμε νέα μέρη, την ιστορία του χωριού και ανακάλυψα τον εαυτό μου περισσότερο. Κάναμε μαθήματα ελληνικών και χάρη σε αυτό έμαθα το ελληνικό αλφάβητο και πολλές ελληνικές λέξεις. Ευχαριστώ :) Πήγαμε και στο Ναύπλιο και στην Αθήνα με άλλους εθελοντές. Είχα πολλές αξέχαστες και αστείες εμπειρίες. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη “Φιλοξενία” και την S&G»

Μονοπάτια μνήμης Νο.2 - έκθεση εθελοντών από Ιταλία, Ισπανία και Φινλανδία (17.09.-16.10.2023)

Άρθρο που γράφτηκε από τον Andrea and τον Jacopo (Ιταλία)

«Είμαστε ο Andrea και ο Jacopo και είμαστε από την Ιταλία. Συμμετείχαμε από την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου έως τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023 στο εθελοντικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης στο Κρυονέρι στην Ελλάδα που διοργανώθηκε από την ελληνική οργάνωση “Φιλοξενία”. Το έργο έχει ως στόχο τη φροντίδα των μονοπατιών του Κρυονερίου και την διατήρηση της μνήμης της ιστορίας του χωριού. Ήμασταν νέοι από διάφορες χώρες και έπρεπε να δουλέψουμε όλοι μαζί ως ομάδα, χωρίς να αφήσουμε κανέναν εκτός αυτής. Στην πραγματικότητα οι πιο σημαντικοί στόχοι ήταν η συνεργασία και η επικοινωνία. Αυτά μας βοήθησαν να βελτιώσουμε και να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση και τις προσωπικές μας δεξιότητες. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους, που δεν θα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να καταλάβουμε περισσότερα για τους άλλους. Η Ιταλία, η Ελλάδα, η Τουρκία, η Ισπανία, η Αυστρία και η Φινλανδία είναι οι χώρες με τις οποίες μπορούμε τώρα να νιώσουμε πιο κοντά χάρη σε αυτό το πρόγραμμα και ελπίζουμε να έχουμε την ευκαιρία να τις επισκεφτούμε μια μέρα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό το πόσο γρήγορα πέρασε ο χρόνος. Μια στιγμή ήμασταν στο αεροδρόμιο περιμένοντας την πτήση για Αθήνα και σχεδόν σε μια στιγμή, έπρεπε να αποχωριστούμε τους νέους διεθνείς φίλους μας. Αυτός ο μήνας ήταν το καλύτερο μάθημα της ζωής μας!»

Άρθρο που γράφτηκε από τη Lola και την Claudia (Ισπανία)

Από την πρώτη στιγμή που φτάσαμε στην Ελλάδα νιώσαμε πολύ ευπρόσδεκτες, είναι μια χώρα πολύ παρόμοια με την Ισπανία, όσον αφορά τόσο τους ανθρώπους και το τοπίο όσο και το φαγητό. Από την πρώτη μέρα ξεκινήσαμε με το σεμινάριο on arrival, με δραστηριότητες για να γνωριστούμε μεταξύ μας. Ξεκινήσαμε την εργασία στα μονοπάτια μια εβδομάδα αργότερα, πράγμα που μας άφησε λίγο χρόνο να προσαρμοστούμε τόσο με το σπίτι, όσο και με τους άλλους εθελοντές και με τους ντόπιους, οι οποίοι ήταν πολύ ευγενικοί. Βρήκαμε τις δραστηριότητες πολύ διασκεδαστικές και πρωτότυπες, αγαπήσαμε επίσης το χωριό και την ζεστασιά που προσέφερε, την φύση, το σπίτι και την όμορφη θέα. Οι πρώτες μέρες δουλειάς ήταν έντονες, όπως είναι χαρακτηριστικό στην Ισπανία. Αφού δουλεύαμε και τρώγαμε, μερικές μέρες παίρναμε έναν υπνάκο δύο ή και τριών ωρών. Πάντα όμως ήμασταν ικανοποιημένες και περήφανες για τη δουλειά που είχαμε κάνει, ακούγοντας μουσική, τραγουδώντας και πάντα χαρούμενες και με διάθεση.

Όταν έφτασε το Σαββατοκύριακο πήγαμε στην παραλία στο Κιάτο. Τα καθαρά και διάφανα νερά μας δημιούργησαν μια πολύ καλή πρώτη εντύπωση. Η ομίχλη τράβηξε επίσης την προσοχή, δεν μπορούσαμε να δούμε το άπειρο της θάλασσας. Κάναμε ένα εντυπωσιακό μπάνιο, παίξαμε μπάλα, κάναμε ηλιοθεραπεία και φτιάξαμε τα μαλλιά μας. Η εμπειρία του ωτοστόπ ήταν εξαιρετική, ήταν η πρώτη φορά που το κάναμε, αφού στην Ισπανία είναι πολύ επικίνδυνο.

Μετά από άλλη μια εβδομάδα δουλειάς στον κήπο, αποφασίσαμε να πάμε στο Ναύπλιο, μια γοητευτική και όμορφη πόλη, με παραλία, κάστρο και πολύ όμορφη θέα. Ανακτήσαμε δυνάμεις για άλλη μια εβδομάδα δουλειάς κατά την οποία θα ανοίγαμε το δρόμο για το σπήλαιο Καραμάνου. Τις μέρες που είχαμε ρεπό πήγαμε στην πρωτεύουσα (Αθήνα), περπατήσαμε στην αγορά, επισκεφτήκαμε την ακρόπολη, φάγαμε πίτα και βγήκαμε το βράδυ για να πιούμε μπύρες και να χορέψουμε. Ένα πολύ συναρπαστικό ταξίδι. Συνοπτικά, αυτό το έργο μας έδωσε μια πολύ καλή εμπειρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε υπέροχους ανθρώπους από διαφορετικές χώρες, να μάθουμε τα έθιμά τους, μερικές λέξεις και φράσεις σε διαφορετικές γλώσσες, να μάθουμε να ζούμε μαζί, να ταξιδεύουμε, να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε, να βελτιωνόμαστε τα αγγλικά μας, και να βγούμε από τη ζώνη άνεσής μας. Είμαστε πολύ χαρούμενew που είχαμε αυτή την ευκαιρία και που την αξιοποιήσαμε στο έπακρο, θα την επαναλαμβάναμε ξανά και ξανά.

Άρθρο που γράφτηκε από τη Freja και τη Fanny (Φινλανδία)

«Είμαστε η Freja και η Fanny και προερχόμαστε από τη Φινλανδία. Ήρθαμε στο Κρυονέρι στα τέλη Σεπτεμβρίου για να λάβουμε μέρος σε ένα εθελοντικό πρόγραμμα του οργανισμού”Φιλοξενία”. Βγαίνοντας από το τρένο στο Κιάτο δεν ξέραμε τι να περιμένουμε, αλλά μόλις συναντήσαμε όλους, οι ανησυχίες μας απαλείφθηκαν. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του εθελοντικού μας προγράμματος μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούμε με όλους και να χτίσουμε σχέσεις μεταξύ μας. Ο αντίκτυπος που είχε η πρώτη εβδομάδα σε όλους ήταν εκπληκτικός! Βρήκαμε τη θέση μας στην ομάδα και αρχίσαμε να γινόμαστε μια οικογένεια. Τις επόμενες εβδομάδες δουλέψαμε στα μονοπάτια για τα οποία ήρθαμε εδώ. Επειδή το όνομα του προγράμματος είναι «Μονοπάτια Μνήμης» ήταν κάτι στο οποίο έπρεπε να επικεντρωθούμε. Ήταν κάτι που καμία μας δεν είχε ξανακάνει στη ζωή της και μας άνοιξε τα μάτια για μελλοντικά έργα. Κατά τον ελεύθερο χρόνο μας και τις ημέρες που είχαμε ρεπό μας επισκεφτήκαμε την Αθήνα, το Ναύπλιο και το Κιάτο. Διασκεδάσαμε τόσο πολύ και ο δεσμός μεταξύ της ομάδας έγινε πιο δυνατός. Μας άρεσε να ανακαλύπτουμε πράγματα μόνες μας και να σχεδιάζουμε τα ταξίδια μας με ανεξαρτησία. Μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να φάμε παραδοσιακό ελληνικό φαγητό και να λάβουμε μέρος σε μαθήματα ελληνικών. Αυτό ήταν το πρώτο εθελοντικό πρόγραμμα και για τις δύο μας και είμαστε πολύ βέβαιες ότι δεν θα είναι το τελευταίο μας! Όχι μόνο βρήκαμε φίλους για μια ζωή και νέες συνδέσεις σε όλη την Ευρώπη, ανακαλύψαμε επίσης ότι απλά πρέπει να δοκιμάσεις κάτι νέο, παρόλο που δεν είσαι 100% σίγουρος γι' αυτό. Τα καλύτερα πράγματα προέρχονται από το να είσαι αυθόρμητος! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη “Φιλοξενία” για αυτή την ευκαιρία και επίσης τη “Villa Elba” που μας μύησε στο εθελοντικό πρόγραμμα!».

Μονοπάτια μνήμης Νο.3 - έκθεση εθελοντών από Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Ιταλία και Τουρκία (08.05-07.06.2024)

Άρθρο της Lisset και της Carmen (Ισπανία)

«Το Κρυονέρι είναι ένα μικρό χωριό μακριά από την πόλη. Ζούμε εκεί ένα ολόκληρο μήνα σε ένα όμορφο ξενώνα με ανθρώπους από 5 διαφορετικές χώρες. Στην αρχή όλα ήταν παράξενα. Νέοι άνθρωποι, ένας νέος τόπος, ένας νέος πολιτισμός και πάνω απ' όλα ένας νέος τρόπος επικοινωνίας μεταξύ τους. Ήρθαμε εδώ με ανοιχτό μυαλό αλλά οι προσδοκίες μας ξεπεράστηκαν. Στην αρχή ο ένας μήνας μας φάνηκε πολύς χρόνος, αλλά εκ του αποτελέσματος είδαμε ότι περνάει πάρα πολύ γρήγορα. Μοιραστήκαμε τον χρόνο μας με ανθρώπους που αρχικά ήταν ξένοι και τώρα μπορούμε να τους θεωρήσουμε φίλους, έτσι γεννήθηκε μια μικρή πολυπολιτισμική οικογένεια που έχει ζήσει και βιώσει χιλιάδες στιγμές. Είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε παραδοσιακά πιάτα χάρης στη Δήμητρα, η οποία είναι η καλύτερη μαγείρισσα. Ήμασταν πρόθυμοι να μάθουμε περισσότερα για την Ελλάδα, τον πολιτισμό και τα έθιμά της. Ένας μήνας μπορεί να μην είναι πολύς χρόνος, αλλά αρκεί αν ξέρεις πώς να τον ξοδέψεις και με ποιον.»

Άρθρο που γράφτηκε από τη Lou και τη Florina (Αυστρία)

« Ο ένας μήνας στο Κρυονέρι, στην ύπαιθρο της Ελλάδας, δίδαξε σε όλους μας πολλά. Δουλεύοντας στο μονοπάτι μάθαμε ότι το μόνο που χρειάζεται είναι καλή μουσική για να αντέξει κάποιος ακόμα και τις πιο δύσκολες εργάσιμες μέρες. Μάθαμε ότι μια παλιά τράπουλα μπορεί να κάνει κάθε βράδυ αξέχαστο, ότι το μόνο πράγμα για το οποίο αξίζει να τσακωθείς είναι η φέτα και ότι το σουβλάκι έχει καλύτερη γεύση όταν το μοιράζεσαι. Στην Ταβέρνα μάθαμε ότι οι ελληνικοί χοροί είναι πολύ πιο δύσκολοι απ' όσο φαίνονται. Και αφού μάθαμε για τον ελληνικό πολιτισμό, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα καλύτερα πράγματα που επινόησαν οι Έλληνες είναι ο Freddo Cappucino και η σιέστα. Στο ταξίδι μας στο Ναύπλιο συνειδητοποιήσαμε επίσης ότι ακόμα και η ανάβαση χιλίων σκαλοπατιών είναι εύκολη όταν έχεις τη σωστή παρέα. Αν και ο καθηγητής των Ελλήνων μας έκανε πολύ υπομονή να μας διδάξει ελληνικά, αποφασίσαμε ήδη ότι η μόνη λέξη θα χρησιμοποιήσουμε, ανεξάρτητα από την κατάσταση, “Καλή Όρεξη”.»

Άρθρο που γράφτηκε από την Emmaliisa και τον William (Φινλανδία)

«Moi! Είμαστε η Emmaliisa και ο William, οι εθελοντές από τη Φινλανδία! Έχουμε συμμετάσχει στο εθελοντικό πρόγραμμα «Μονοπάτια Μνήμης» στο Κρυονέρι από 8.5-7.6 2024. Μείναμε στον Ξενώνα “Ελλισών” και δουλέψαμε στα πεζοπορικά μονοπάτια γύρω από το χωριό. Τα κύρια καθήκοντά μας ήταν να καθαρίσουμε τα ιστορικά μονοπάτια. Το αγαπημένο μας πράγμα στο πρόγραμμα ήταν η πολυπολιτισμική ομάδα, με ανθρώπους από όλη την Ευρώπη. Ζήσαμε, δουλέψαμε και περνούσαμε τον ελεύθερο χρόνο μας μαζί και γίναμε φίλοι για μια ζωή. Στον ελεύθερο χρόνο μας παίζαμε χαρτιά, βλέπαμε το Mamma Mia και ταξιδεύαμε ανά την Ελλάδα. Αυτή ήταν μια πολύ σημαντική και εκπαιδευτική εμπειρία για εμάς, είμαστε χαρούμενοι που η “Φιλοξενία” το έκανε αυτό δυνατό για εμάς.»

Άρθρο που γράφτηκε από την Greta και τον Giacomo (Ιταλία)

«Αυτός ο χρόνος που περάσαμε στο Κρυονέρι μας χάρισε πολλά πράγματα. Ήταν εκπαίδευση, ήταν δουλειά, ήταν διασκέδαση, ήταν δυσκολία, ήταν ευχαρίστηση, ήταν δυνατά συναισθήματα, ήταν προσωπική ανάπτυξη, ήταν πολλές νέες γνώσεις και νέες πόρτες που άνοιξαν, ήταν ομαδικότητα και ατομικισμός, ήταν επικέντρωση στο εδώ και τώρα, ήταν ένας μήνας που θα κουβαλάμε μέσα μας για όλη μας τη ζωή, ήταν ανταλλαγή, ήταν μια εμπειρία που μας διεύρυνε τους ορίζοντες και μας άφησε με πολλά συναισθήματα το να ελευθερώνεις το κεφάλι σου από σκέψεις και να το γεμίσεις με ειρήνη και ευγνωμοσύνη. Ήταν θεραπευτικό. Αυτό το πρόγραμμα ήταν μια από τις πιο όμορφες εμπειρίες που είχαμε ποτέ. Μας βοήθησε να ξεπεράσουμε τα όριά μας και μας άνοιξε έναν νέο, μοναδικό και ιδιαίτερο κόσμο. Θα κουβαλάμε στην καρδιά μας τους ανθρώπους που γνωρίσαμε και τις ιστορίες τους, τον τόπο που ζήσαμε, όλες τις δραστηριότητες που κάναμε, τους δεσμούς που δημιουργήσαμε, τα μέρη που επισκεφτήκαμε και τα πράγματα που μάθαμε. Σας ευχαριστούμε όλους για αυτή την υπέροχη εμπειρία.»

Άρθρο γραμμένο από την Su (Τουρκία)

«Ήρθα από την Τουρκία ως εθελόντρια. Είμαι 24 χρονών. Εργάζομαι ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας στην Τουρκία. Είχα κάποιες ανησυχίες όταν ήρθα εδώ γιατί δεν είχα συνηθίσει να δουλεύω στη φύση. Αλλά δεν έγινε όπως το πίστευα. Οι συντονιστές του έργου ήταν πολύ βοηθητικοί. Οι φίλοι μου ήταν πολύ εξυπηρετικοί. Πέρασα έναν υπέροχο μήνα. Ευχαριστώ όλους όσους συνέβαλαν»

Remembrance Trails round n.3 (May-June 2024) (VIDEO)